PLAYSCHOOL CIKGUMUMMY


Segala coretan di sini hanyalah pandangan dan pengalaman peribadi saya.

Friday 3 February 2012

ceritenyer

anak perempuan saya yg pertama dah 5 tahun umurnya..awal tahun ni kitorang pun register la tadika utk dia..tup tup tak sampai seminggu dia taknak dah pegi..

dia kata boring n tak seronok..memang tak expexct pun dia tak mau dah..coz since last year dia sgt2 nak g sekolah..so saya pun bagi eventhough memang saya berniat nak homeschool kan je dia..

luckily saya dah buat my research about homeschooling since last year so tak de la menggelabah sangat..tambah pulak saya ni pernah mengajar n sgt berminat dgn early childhood education..

alhamdulillah takde la masalah sangat..insyaallah..

actually sepanjang saya jadik SAHM ni,saya memang buat byk aktiviti dgn anak2 supaya diorang tak boring..buat simple2 je..ajar nyanyi nursery rhymes..download je kat you tube..tukar format n burn to vcd or dvd..dah siap.

wat art n craft,,tapi takde lah buat helikopter bagai..kalau umur antara 2-5 ni kita buat la koyak tampal ke..colouring ke..free je..print dari internet..nak character apa?toy story..barbie..insyaallah suma ada..

untuk anak2 umur 1-3 tahun,kita ajar melalui nyanyian..budak memang suka menyanyi..

saya start ajar anak2 mengaji muqaddam sejak umur 2 tahun..kenalkan alif,ba,ta..on off ikut mood anak sekarang anak saya yg first dah sampai huruf kaf..berapa tahun ambik masa tu?about 3 huh?

dgn anak kena sabar..tak bole melenting2..nantik no fun..

No comments:

Post a Comment