PLAYSCHOOL CIKGUMUMMY


Segala coretan di sini hanyalah pandangan dan pengalaman peribadi saya.

Friday 23 March 2012

post yg tertangguh (part 1 )

lama rasanya tak mengupdate blog ni..bz sket baru2 ni dgn bisnes kecil2 kecilan.so ini antara aktiviti yang kami buat..tak ingat sequencenya.tp gamba yg ada dlm kamera je la yang saya upload..ada aktiviti yg kami buat tak sempat anbik gambar..tgk2 dah siap..hehe..takpe..layan je apa yang ada..

saya dapat idea nak buat butterfly ni dr website www.arvindgupta.com..ada byk idea utk wat paper craft n other craft from this website..free ebook pun ada..siapa yang tgh carik buku2 yang maybe dah tak diterbitkan bole la carik kat website ni..

masa wat aktiviti yg saya perhatikan mary lebih penyabar n lebih teratur cara kerjanya..dia kalekan body butterfly tu dgn kale biru( n dia buat sendiri)..pastu tgu kering b4 dia touch up..

May pulak jenis tak sabar..sume kale dia campur sekali..itu lah lain anak lain perangainya..

may n mary dgn butterfly diorang

gambar ni may lukis..katanya nak kasi opah..tapi ntah bile dia nak bagi

favourite cartoon show..tak de kat tv malaysia..download aja di youtube..peppapig.

hasil seni khaulah
 gambar yang kat bawah ni mary buat masa saya tgh dok buat keja umah..dia lukis square byk2..nak tgk apa lagi dia buat tgk gambar2 kat bawah pulak,,
Add caption
 lepas ayahnya g keja kalau saya sempat pagi2 tu baca paper online or check fb..yelah..kan sekarang ada bisnes..kot2 ade order..hehe..may n mary pun bawakkan "breakfast" saya..hehe..sound secara halus.."kami tak breakfast lagi ni ,mummy"
anak perempuan ni memang suka masak2 kan?

cap yg diwarnakan sepenuhnya oleh may

bergaya dgn cap yg mummy buat

colouring circles
ini lah gupenye lukisan square mary..kreatif dalam diam.



kali ni untuk kelas  masak2 kami wat kek lagi ( huhu..diorang yang nak )nak buat cookies,oven masuk bengkel..layan je lah kek stim ni..kali ni saya ajr diorang buat kek guna cookie cutter yang besar..n suh diorang letak sendiri topping n sprinkle manik2 kat atas..

may dah berjaya buat satu..takdak close up picture la..

mary pun seronok buat walaupun kek nya asyik dikorek2  otw

No comments:

Post a Comment