PLAYSCHOOL CIKGUMUMMY


Segala coretan di sini hanyalah pandangan dan pengalaman peribadi saya.

Friday 23 March 2012

post yang tertangguh (part 2)


aktiviti ni kami buat this week..i came up with d idea to create a lapbook for my kids..idea ni pun dtg dr salah satu blog homeschool yg ada dlm my bloglist..lapbook ni saya buat utk diorang conteng2..n praktis fine motor skills..mcm2 bole buat dgn lapbook..utk record keja2 yg anak buat pun bole..ataupun ala2 buku folio kite dulu2..buat projek n dokumenkan..



ini buku may..dia praktis tulis nama sendiri..
cover depan buku may (pink) n mary (ijau)

bila buat page ni baru perasan may x mahir lg  garisan beralun


may susun colour pencil yang match dgn gambar yang ada atas meja dia..


last 2 days saya g tesco n sempat bawak balik dia punye katalog barang..anak2 pun asyik godek2 n saya terpikir nak test may dgn phonics dia..sy buatkan table abc mcm kat bwh ni n cari produk yg match with each letters.tak sempat abis pun..dia dah penat..so ada lah lobang2..anyway,good job..n good try..

saya tamya nape ltk seliper kat "f"? may kata ye lah..selipar tu ada gambar "fairy"



kami buat gunting tampal..saya ingat nak buat mosaic style..tp las2 jadi freestyle..takpe lah..itu pun diorang bersusah payah..hehe

Add caption


saya perasan may ni tak suka tulis atas line..dia lebih suka menulis atas kertas kosong..saya pun tak sure ok ke kalau saya biarkan je cara free style dia tu..tp as long as dia happy,why not?

No comments:

Post a Comment