PLAYSCHOOL CIKGUMUMMY


Segala coretan di sini hanyalah pandangan dan pengalaman peribadi saya.

Thursday 2 August 2012

"mummy,saya nak jadi doktor pakar"

assalamualaikum..lama sy tak menulis dalam blog..saya dok update kat facebook je my activities with kids..x sempat nak mengarang ayat kat blog..huhu..

insyaallah dah hari ke 13 kita berpose..May masih belum saya ajar berpuasa..cuma saya byk bercerita mengenai bulan ramadhan..how special ramadhan is..tiap2 hari bila bangun dia tanya "arini Ramadhan ke?"..

n saya ada buatkan ramdhan calendar utk kami sedar hari2 yang dah berlalu..alhamdulillah..

dia sekarang g masjid bawak duit dlm sling bag dia..bila saya tanya "buat apa bawak beg?nanti tertinggal"

"saya nak masukkan dalam tabung besar kat masjid..semalam saya dah bagi 3..harini saya nak masukkan lagi..bole bagi saya duit tak?saya nak 1 duit"

masyaallah..dia tau kuasa sadaqah..

sedang saya dok mengajar Rr is for Ramadhan..saya selitkan pelajaran Rr also for Rohingya..masyaallah..sedih..bila kami kaji n cari maklumat,,sangat sedih..

saya jelaskan ke May..yg Islam bukan Melayu je..Islam ada Cina..ada India..ada Somalia..ada org putih..

ada org Islam kaya raya..ada org Islam miskin..papa kedana..nak makan pun takde..yg menyentuh hati saya..bila May kata

"saya nak jadi doktor pakar..saya nak tolong org yg kurus mcm ni"

INSYAALLAH..saya sukakan semangatnya..doakan lah semoga cita-cita dia tercapai..

saya doakan semangatnya utk berjihad tetap subur..sehingga dewasa..supaya dia membesar dalam kesedaran utk memberi..dan terus memberi..insyaallah:)

Islam kaya tanpa sadaqah..sia2
Islam kaya tanpa ilmu..juga sia2..

Islam perlu kaya..perlu ilmu..perlu kekuatan..

jOM KITA SALING MEMBANTU UMAT ISLAM YANG TERTINDAS DI MANA2 PELOSOK DUNIA..MEREKA SAUDARA KITA..

SANGGUP KE KITA TUKAR BAJU BARU..LANGSIR BARU..BERBUKA SAMPAI MEMBAZIR..SEDANGKAN DEPA SUFFERING??





No comments:

Post a Comment